Logopedie "onomatopoa - zvířata" 3v1

Kód: 8317
ZDARMAZDARMA
onomatopoa1
50 Kč 50 Kč bez DPH

materiál v pdf

Detailní informace

Detailní popis produktu

Stále dokola se maminky, učitelky, logopedi nebo speciální pedagogové zamýšlí nad tím, jak zaujmout dítě, které nemluví. První, co by mělo v řeči být a tvoří se spontánně již v prvním roce života jsou zvuky zvířat. Pejsek dělá haf a kočička mňau atd. Využijme tedy zvuků zvířat i ke hře, která vždy zaujme lépe než pouhé demonstrační obrázky. Ukazování kartiček je totiž nuda, nic se neděje, nic nemizí, nic nepřibývá, a pokud budete ukazovat pořád stejný obrázek, tak to není pro dítě ani atraktivní činnost. Je to jen karta, na které je třeba pes - dítě řekne haf a je to... jak dlouho by to bavilo Vás? Představte si tuto činnost opakovaně, dítě přeci ví, že je to pes, proč by mělo dokolečka chtít opakovat HAF? Prostě je potřeba nějak zaujmout, psa schovat a hledat, rozstříhat a skládat a po složení zvolat..."jó haf!" To už má trochu grády. A nebo zkuste hru... a nebo zkuste rovnou tři hry. Nenásilně zkoušejte zvuky zvířat a přitom hrajte postřehovačku ala dobble. Zkoušejte co zmizelo, nebo jen hádejte, co bylo na kartě za zvířátka. Využijme zvuků zvířat. 

Obsahuje 32 oboustranných karet, kartu s návodem a přehledem obrázků. Dále pak krabičku ke složení a uložení karet.

Návod:

1)Strany vytiskněte oboustranně – převrácení po kratší straně.

2)Karty rozstříhejte

3)Můžete začít hrát.

Hry, které můžete hrát s kartami:

a) POSTŘEHOVAČKA – hrajeme jako hru dobble - Mezi hráče rozdejte všechny karty kromě poslední. Tu umístěte doprostřed stolu obrázkem nahoru. Hráči položí svůj balíček karet na stůl před sebe obrázkem dolů. Na daný signál hráči otočí své karty. Hráč, který první pojmenuje shodný symbol na své kartě a na kartě uprostřed stolu, dá svou kartu doprostřed stolu a otočí ve svém balíčku další kartu. Hra pokračuje plynule dál. Cílem hry je zbavit se všech karet. Hráč, který se jako poslední zbavil karet, prohrál.  Existují však i další varianty této hry - jakou zvolíte je na Vás.

b) CO ZMIZELO? - Prohlédni si kartu - po chvíli (čas volíme podle věku hráče), kartu otočíme a prohlížíme kartu z druhé strany, kde jeden obrázek chybí a řekneme, co zmizelo. 

c) KIMOVA HRA – hráči předložíme obrázek, obrázek po chvíli zakryjeme – hráč má za úkol vyjmenovat všechny obrázky. Můžete využít karty s 5 obrázky pro mladší děti, karty se 6 obrázky pro předškoláky.

d) Karty můžete využít i k automatizaci slov do řeči – dítě vybere kartu a vy pojmenujte obrázky nebo dítě vybere kartu a ukazuje Vám. Můžete si ze sebe dělat i třeba legraci ... ukážete na psa a řekněte: "MŇAU?", pak už záleží na temperamentu a motivaci dítěte si s Vámi dál povídat. 

 

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: