PRVNÍ DVĚ PÍSMENA VE SLOVĚ + bilaterální koordinace M,L,S,P,T
Kód: 11809Související produkty
Detailní popis produktu
Tento výukový materiál je navržen pro rozvoj čtenářských dovedností u začínajících čtenářů a dětí, které potřebují větší podporu při rozpoznávání písmen a slabik. Díky třem různým variantám umožňuje učitelům přizpůsobit cvičení individuálním potřebám dětí a jejich úrovni pokročilosti.
Hlavní cíle:
Materiál pomáhá dětem rozpoznávat první dvě písmena slov, což je klíčové pro rozvoj fonematického uvědomění a plynulého čtení. Podporuje děti v rozlišování slabik a jejich správném spojení s obrázky.
Tři varianty cvičení:
-
Varianta 1: Spojení písmen s obrázky – Děti procvičují přiřazení slabik, jako například „ma“, „me“ nebo „mu“, k obrázkům (např. meloun, mušle). Tato varianta je ideální pro první kontakt s písmeny a slabikami.
-
Varianta 2: Barevná nápověda pro začínající čtenáře – U dětí, které potřebují větší podporu, slouží barevná nápověda jako vizuální vodítko. Barvy tlačítek a pozadí obrázků pomáhají správně přiřadit slabiky. Například barva tlačítka „ma“ odpovídá barvě pozadí obrázku melounu, což dětem usnadňuje orientaci.
-
Varianta 3: Černobílá verze pro domácí procvičování – Tato verze je určena k domácímu vybarvování a procvičování. Učitelé ji mohou kopírovat a děti si tak mohou doma samostatně procvičovat spojení písmen a obrázků, zatímco si vybarvují.
- varianta malá i velká písmena
Využití s písmeny M, L, P, S, T:
Materiál zahrnuje slabiky spojené s těmito písmeny: M, L, P, S, T. Děti hledají správnou slabiku ke každému obrázku. Například „ma“ pro meloun nebo „lu“ pro lucernu.
Doporučený postup:
- Ve třídě: Učitel může začít s jednodušší variantou, kde děti spojují písmena s obrázky. Pro děti, které potřebují pomoc, je zde varianta s barevnými nápovědami. Při nesprávné odpovědi se zobrazí jednoduchý cvik, který děti vykonají, než zkusí odpovědět znovu.
- Pro domácí úkoly: Černobílá verze slouží k samostatné práci doma. Děti mohou slabiky procvičovat a obrázky si zároveň vybarvovat.
Výhody pro děti:
Materiál nejen rozvíjí čtenářské dovednosti, ale také vizuální diferenciaci a zábavnou formou posiluje porozumění vztahu mezi písmeny a slovy. Je ideální pro děti v první třídě i pro ty, které mají obtíže s rozpoznáváním písmen a slabik. Materiál je vhodný také pro děti se specifickými poruchami učení, jako je dyslexie.
Tento výukový nástroj podporuje děti na cestě k plynulému čtení a je skvělým pomocníkem jak ve škole, tak i při domácím procvičování.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.