ČTENÁŘSKÉ PRACOVNÍ LISTY - nová písmena KŠ
Kód: 11067Související produkty
Detailní popis produktu
3x2 pracovních listů ke čtení
černobílá i barevná varianta
Pracovní listy vytiskněte. Doporučuji je před použitím, zejména ty barevné, zalaminovat – vydrží déle. Pokud použijete hladkou fólii, můžete na ně psát mazacím fixem a mají opakované využití.
1. Při práci s prvním pracovním listem na téma čtení s porozuměním děti mají za úkol vybrat správná slova k odpovídajícím obrázkům. Na pracovním listu jsou celkem 12 obrázků, každý provázen třemi možnými odpověďmi. Před začátkem aktivity je důležité dětem úkol a cíl představit. Vysvětlujeme, že jde o rozvoj čtení s porozuměním, při kterém budou provádět výběr slov k odpovídajícím obrázkům. Seznamujeme se s každým obrázkem na pracovním listu. Zaměřujeme se na detaily a pojmenováváme každý obrázek nahlas, což pomáhá dětem získat představu o tom, co na obrázcích vidí. Následuje vysvětlení instrukcí. Dětem zdůrazňujeme, že je každý obrázek doplněn třemi slovy, ale pouze jedno z nich správně odpovídá obsahu obrázku. Demonstrujeme první příklad, kde s dětmi společně vybíráme správnou odpověď. Tímto způsobem je seznamujeme s procesem a ukazujeme jim, co od nich očekáváme. Poté přichází samostatná práce. Dětem předložíme pracovní list a umožníme jim pracovat individuálně. V průběhu této fáze podporujeme děti v čtení a ve správném výběru odpovědí. Tímto postupem dáváme dětem příležitost rozvíjet své schopnosti čtení s porozuměním prostřednictvím praktické a interaktivní aktivity.
2. Při práci s druhým pracovním listem, kde je úkolem dětí složit slova z písmen, se zaměřujeme na rozvoj jejich čtenářských a jazykových dovedností. Na pracovním listu je 12 obrázků, každý s písmeny. Úkolem dětí je složit odpovídající slovo pomocí poskytnutých písmen. Před začátkem aktivity je důležité dětem úkol a cíl představit. Zdůrazňujeme, že jde o rozvoj dovedností čtení a skládání slov z písmen. Seznamujeme se s každým obrázkem na pracovním listu. Tentokrát, kromě detailů obrázků, věnujeme pozornost i písmenům, která jsou s obrázky spojena. Vysvětlujeme dětem instrukce pro tuto část aktivity. Zdůrazňujeme, že mají vytvořit slovo z písmen, která jsou u každého obrázku uvedena. Dáváme dětem příležitost prostřednictvím demonstrace prvního příkladu. Společně s nimi složíme slovo z písmen a ukážeme jim, jak postupovat. Následuje fáze samostatné práce. Děti samy pracují s pracovním listem a skládají slova z písmen. V této fázi podporujeme jejich snahu a poskytujeme pomoc, kdykoliv je to potřeba. Tímto postupem vytváříme prostor pro rozvoj jazykových dovedností dětí prostřednictvím praktické a interaktivní aktivity, kde se učí skládat slova z písmen a rozvíjet své čtenářské schopnosti.
3. Třetí verze pracovních listů představuje další formu čtení s porozuměním, kde děti mají za úkol spojit obrázky s odpovídajícími slovy. Na listu jsou devět obrázků a devět slov, která mají děti vystřihnout a nalepit k odpovídajícím obrázkům. Představte úkol a cíl aktivity, což je klíčové pro pochopení dětí. Zdůrazňujeme, že tato činnost rozvíjí dovednosti čtení, porozumění a vizuálního spojování. Seznamujeme se s každým obrázkem a slovem na pracovním listu. Vysvětlujeme dětem, že mají za úkol vystřihnout slova a správně je přiřadit k odpovídajícím obrázkům. Instrukce pro vystřihnutí a nalepení jsou klíčové. Vysvětlujeme dětem, jak pečlivě vystřihnout každé slovo a jak ho přesně přiložit k odpovídajícímu obrázku. Demonstrace prvního příkladu může pomoci dětem pochopit proces. Společně s nimi vystřihneme a nalepíme první slovo a následně je povzbuzujeme k samostatné práci. Samostatná práce dětí s vystřihováním a lepením slov k obrázkům následuje. Během této fáze poskytujeme podporu a povzbuzujeme kreativitu. Tímto způsobem třetí pracovní list poskytuje dětem příležitost rozvíjet nejen čtenářské a jazykové dovednosti, ale také kreativitu a motorické schopnosti při vystřihávání a lepení.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.