LOGOPEDIE DO SLOŽKY - sluchová percepce - paměť
Kód: 5812Detailní popis produktu
10 pracovních listů k rozvoji řeči
Procvičování začínáme jednoduchými cvičeními zaměřenými na neřečové zvuky-dítě má za úkol zapamatovat si kolik ťuknutí tužkou, zahraných tónů, atd. slyšelo.
Po zvládnutí neřečových cvičení přecházíme ke cvičením řečovým.
Dítěti vyjmenujeme věci, které má označit nebo zopakovat po té ho vyzveme, ať otevře desky a označí to, co slyšelo. Označením myslíme zaškrtnutí stíratelným fixem, nebo položením knoflíku, kamínku, mušličky atd., na obrázek, který slyšelo.
Začínáme postupně – od 3 věcí – postupně přidáváme. (malou, ne však vždy použitelnou pomůckou je: počet let = počet slov. Při 8 bezchybně zopakovaných slovech, je sluchová paměť výborná)
Pokud je hra pro dítě těžká, můžeme ji zlehčit a přistoupit k variantě, že desky při vyjmenovávání věcí necháme otevřené, tak aby dítě na obrázky vidělo – v takovém případě se však již nejedná o nácvik sluchové paměti, ale mezistupeň v kombinaci se zrakem. Dítě poté zopakuje věci a následně zkontroluje podle toho co označilo.
Posledním krokem je, že dítě vyjmenuje to co slyšelo, bez zrakové podpory.
Doporučuji nesetrvávat u jedné tabulky, ale tabulky střídat. Nebude tak docházet k fixování obrazů a chybovosti při jednotlivých úkolech.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.