ŘÍZENÁ KRESBA - POLÁRNÍ ZVÍŘATA
Kód: 11033Související produkty
Detailní popis produktu
OD ŘÍZENÉHO OBTAHOVÁNÍ 2-3 LETÉHO DÍTĚTE, PŘES ŘÍZENOU KRESBU PŘEDŠKOLÁKA AŽ PO POPIS - JAK SE KRESLÍ ZVÍŘE – ŠKOLÁKA. TATO ČINNOST OBVYKLE BAVÍ I DĚTI, KTERÉ O KRESLENÍ ZÁJEM NEJEVÍ A TÍM MOHOU MÍT NĚKTERÉ DŮLEŽITÉ SLOŽKY OSLABENY.
Postup:
U malých dětí začínáme s obtahováním – přes zrakovou kontrolu postupujeme a obtahujeme jen znázorněné prvky zvířete. Dítě se tak učí nejen pracovat s postupem, ale musí odlišit figuru a pozadí, tato část je pro malé děti velmi náročná na zrakovou percepci.
Další dovednost co se dítě učí je pracovat ve sloupci od shora dolů.
U starších dětí nebo pokud dítě zvládne bez problémů obtahování podle postupu, přejdeme na druhý pracovní list, kde se dítě učí první orientaci na ploše, trénujeme zvládnutí dovednosti oko-ruka. Třetí pracovní list je zhruba pro předškolní děti, které již odlišují figuru od pozadí, mají zvládnutou orientaci na ploše, kterou tento pracovní list dobře prověří a fixují zdokonalují grafomotorické dovednosti.
Co aktivitou rozvíjíme:
-
Rozvoj zrakové percepce: Obtahování pomáhá dětem rozvíjet schopnost rozpoznávat a odlišovat obrysy a tvary. Kreslení konkrétních prvků zvířat vyžaduje důkladnou vizuální pozornost a posiluje zrakovou kontrolu.
-
Orientace v prostoru: Obtahování a kresba podle postupu učí děti pracovat se sloupcem od shora dolů, což je důležitá dovednost pro následné psaní a kreslení. Děti se učí, jak se pohybovat na papíře a správně orientovat svou práci.
-
Rozvoj oko-ruka koordinace: Při obtahování a kresbě musí děti koordinovat své pohyby ruky s tím, co vidí. Tato dovednost, známá jako oko-ruka koordinace, je klíčová pro pozdější písmo a další grafomotorické aktivity.
-
Rozvoj grafomotorických dovedností: Přechod od obtahování ke kresbě a popisu zvířat posiluje grafomotorické dovednosti dětí. Tyto dovednosti jsou základem pro budoucí psaní a manipulaci s psacími nástroji.
-
Podpora jazykového rozvoje: Kresba a popis zvířat také přispívá k rozvoji jazykových dovedností. Děti se učí pojmenovávat a popisovat různé části zvířat, což podporuje jejich slovní zásobu a schopnost komunikace.
-
Využití v různých oblastech vzdělávání: Tato aktivita má mnoho využití v rámci školského programu, jako například v logopedii, grafomotorice, předškolním a základním vzdělávání a výtvarné výchově. Může být také integrována do výuky českého jazyka a prvouky, například při studiu svátků a tradic.
Využítí:
Logopedie, grafomotorika, předškolní vzdělávání, základní vzdělávání – český jazyk, výtvarná výchova – prvouka (svátky a tradice)
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.